+37122525686 | birojs@sportslaw.lv | Starta iela 2, Rīga

UFC cīkstoņu imidža tiesības un to apmaksa

UFC ir izveidota sarežģīta sistēma attiecībā uz cīkstoņu attēlu tiesībām un ieņēmumu sadali.

Lai gan konkrēta atlēta gadījums var atšķirties atkarībā no atsevišķiem līgumiem (piemēram, Konors Makgregors noteikti ir īpašs gadījums), šeit ir vispārīgs pārskats.

UFC īpašumtiesības: attēli un imidžs

UFC parasti saglabā ievērojamu kontroli pār cīnītāja attēla tiesībām. Tas nozīmē, ka viņi var izmantot vārdu, tēlu, atpazīstamību un līdzību reklāmas nolūkos, precēm un citiem komerciāliem pasākumiem bez cīkstoņu tiešas papildus piekrišanas katram atsevišķam gadījumam.

Cīkstoņu tiesības: ierobežota kontrole

Cīnītājiem parasti ir ierobežota kontrole pār savām attēla tiesībām. Viņiem var būt iespēja vienoties par konkrētiem darījumiem par apstiprinājumiem vai personisku uzstāšanos, taču tie bieži vien ir pakļauti UFC apstiprinājumam un lēmumam. Reti ir gadījumi, kad cīkstonis ar UFC var dikēt savus noteikumus.

Ieņēmumu sadale

Cīņas pasākuma ieņēmumu maciņa liketnis nereti ir skaudrs: lielākajai daļai UFC cīnītāju galvenais ienākumu avots ir viņu atalgojums par dalību pasākumā, kas tiek noteikts par katru cīņu. Tas ir, netiek apspriesta mēnešalga kā regulārais maksājums.

Snieguma jeb performances bonusi

Cīnītāji var nopelnīt papildu bonusus par iespaidīgu izpildījumu jeb par priekšnesumiem, piemēram, nokautiem vai uzvaru nesošu paņēmienu pielietojumu (žņaugšana, saspiešana, utt.).

Publicitātes darījumi (“endorsement deals”)

Lai gan cīnītāji ir atpazīstami un potenciāli var gūt ievērojamus ienākumus no publicitātes, UFC bieži vien ir ekskluzīvi darījumi ar sponsoriem, ierobežojot atsevišķu cīnītāju iespējas.

Atribūtikas pārdošana

Cīnītāji var saņemt nelielu procentuālo daļu no ieņēmumiem par preču pārdošanu, kas satur viņu attēlu vai vārdu, kā arī viņu līdzību. Tomēr UFC parasti patur lielāko daļu peļņas.

Ir svarīgi atzīmēt, ka UFC cīnītāju līgumi ir bijuši strīdu priekšmets, un daudzi cīnītāji strīdas par godīgāku ieņēmumu sadales modeli. Lai gan UFC gadu gaitā ir veikusi dažus pielāgojumus, kopējā struktūra joprojām ir novirzīta par labu organizācijai.

Lai iegūtu detalizētāku izpratni par konkrētajiem līguma nosacījumiem, cik tie ir izdevīgi vai ierobežojoši, un kādas biznesa iespējas atstāj pašiem sportistiem, vislabāk ir konsultēties ar juristu vai sporta biznesa ekspertu.


Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *